SÖZCÜ PLUS GİRİŞ

İrfan YİRMİBEŞ / AMK Gazete

Fenercell Genel Müdürü Hakan Demir, 23 Şubat 2009 tarihinde faaliyetlerine başlayan Fenercell’in kuruluşundan bugüne geliş sürecini, elde ettikleri başarıları, yeni proje ve hedefleri hakkında özel açıklamalarda bulundu. 900 bin aboneyi aştıklarını, sezon başlayana kadar 1 milyon hedefine ulaşacaklarına inandığını dile getiren Demir, ikinci 5 yıllık dönemde ise 2 milyon abone ve kulübe 25 milyon TL'lik katkı sağlamayı hedeflediklerini kaydetti. Demir, önümüzdeki senelerde Fenercell’in halka arzının da düşünülebileceğini vurguladı.

Fenercell Genel Müdürü Hakan Demir’in açıklamaları şöyle:

HER ŞEY BİR FİKİRLE BAŞLADI

Her şey bir fikirle başladı. Bizim içinde bulunduğumuz sektör sanal işletmeci dünyanın başka yerlerinde başka iş birimleriyle yapılmış bir işti. Aziz başkanın vizyonuyla öngörüsüyle sayın Ali Koç'un da sahiplenmesi yol göstermesi desteğiyle başladı. 5 seneyi aşkın bir zaman oldu. Kılı kırk yaran bir proje süreci yaşadık. Doğru operatörle çalışmak doğru hedefler peşinde koşmak doğru sözleşme yapmak Fenerbahçe'ye uzun yıllar hizmet etsin diye yola çıkıldı. İşin üzerinde ciddiyetle durmamızın meyvelerini bugün alıyoruz. Altyapısı temeli sağlam atılmış bir iş olduğu için bugün hala ayakta. GSM'in bütün sahalarında Fenercell var. Bireysel, kurumsal, faturalı, faturasız, internet servisleri bütün yelpazesinde var olan bir Fenercell'den bahsediyoruz.

HER SENE İMRENİLECEK BİR BÜYÜMEYLE YOLUMUZA DEVAM EDİYORUZ

Her sene imrenilecek bir büyümeyle yolumuza devam ediyoruz. Büyüme oranlarımız yüzde 30'lar seviyesinde oldu. Geçtiğimiz yıl da yüzde 50'nin üzerinde bir karlılığımız var. Yüzde yüz sahibimiz Fenerbahçe olduğu için karımız tamamen kulübe aktarılıyor. Fenercell, Fenerium'dan sonra ikinci bir taşıyıcı bir güç, karlı bir şirket haline geldi.

900 BİN ABONEYİ AŞTIK, 1 MİLYON HEDEFİNE SEZON BAŞLAMADAN ULAŞIRIZ

Başlangıçta F.Bahçe'ye yakışır bir hedef koymak zorundaydık. 5. yılında 1 milyon hedefi koymuştuk, bugün 900 bini aşmış, 1 milyon hedefine çok az kalmış bir noktadayız. Sezon başlayana kadar 1 milyon aboneyi bulacağımızı düşünüyorum. 1 milyon hedefini gerçekleşmiş sayıyoruz, o nasılsa bizim normal seyrimizde gerçekleşir. Koyduğumuz hedefi büyük oranda gerçekleştirmek büyük bir motivasyon bizim açımızdan. Şimdi başka hedefler koyacağız, yeni hedefimiz milyonların katları şeklinde olacak.

ÖNÜMÜZDEKİ 5 YIL İÇİN HEDEFİMİZ 2 MİLYON ABONE, KULÜBE 25 MİLYON TL KATKI SAĞLAMAK

Fenercell kuruluşundan 14 ay sonra karlı duruma geçti. Karlı duruma geçtikten sonra ancak kulübe katkı vermeye başladık. 3.5 yıl içerisinde kulübe 10 milyon TL'nin üzerinde katkımız oldu. Bundan sonra hedefimiz bu rakamı birkaç kat artırmak. Hedefimizi yine büyük koyuyoruz, yine iddialı olmak istiyoruz. Önümüzdeki dönem abone sayımızı şimdikinden iki kat artırabilirsek, gelirlerimize birkaç kat olarak yansıyacak. Önümüzdeki 5 yıllık dönemde toplam 40 milyonun üzerinde bir ciro yapmayı, bu rakamın bir kısmını operasyonlarımızda kullanalım, 5 yıllık dönemde 2 milyon abone ve 25 milyon TL kulübe katkı sağlayalım diye hedefliyoruz. Kulübe yaptığımız katkıyı önümüzdeki 5 yıl içinde 2.5 kat artırmayı hedefliyoruz.

İDDİALI BİR HEDEF, AMA ARKAMIZDA 25 MİLYON FENERBAHÇE TARAFTARININ GÜCÜ VAR

5 yılda 10 milyon civarında TL katkı yaptık, ikinci 5 yılda  2.5 kat artıracağım diyorsunuz. İddialı bir hedef, ama bizim arkamızda 25 milyon Fenerbahçe taraftarının gücü var. Türkiye'nin her tarafında olan, sayıca milyonlarca taraftardan bahsediyoruz. Arkamızda büyük bir kuvvet var. Niye iddialı olmayalım, niye bu gerçekleşmesin. Biz bu hedefleri gerçekleştiremezsek bu bizim eksikliğimiz olur. Fenerbahçe taraftarının kulübe bağlılığı, takımına sporcusuna sadakati ortada.

ARTIK KURUMSALDA DA VARIZ, KISA SÜREDE 13 BİN ABONEYE ULAŞTIK

Bireyselde elde ettiğimiz başarının ardından niçin kurumsalda yapmayalım dedik. Fenerbahçeli işletmeler kurumlar var, bunlara hizmet götürelim diye düşündük. Geçen sene yaz aylarında başlattığımız kurumsal servislerimiz devreye girdi. Bugünden itibaren 13 bin civarında kurumsal abonemiz var. Henüz 1 yılı tamamlamamış bir servis bakımından önemli bir başarı.

FENERCELL'İN HALKA ARZI DÜŞÜNÜLEBİLİR, NEDEN OLMASIN?

Halka arz için 3 sene karlı olmak, belli bir ciro yakalamak, ortaklık yapısının müsait olması gibi belli şartlar lazım. Bizim şirket A tipi olmasa bile bir alt seviyedeki B tipi halka açılmalara müsait konumda. Önümüzdeki senelerde halka arz düşünülebilir, neden olmasın. Halka arzdan gelecek kaynak bizi büyümeye yönlendirecekse kulüp genel menfaatleri açısından da bir fayda sağlayacaksa düşünülebilir.

FENERNET'TE 76 BİN SAYISINA ULAŞTIK, HEDEFİMİZ 100 BİN

Sarı-lacivert internet FenerNet markasıyla internet hizmetinde kısa sürede 76 bin sayılarına ulaştık. Bu piyasadaki önemli internet servis sağlayıcılarının sayılarına yakın, bazılarının üstündeki bir abone sayısıdır. Güzel bir ivme yakaladık. Hedefimiz 100 bin aboneye ulaşmak. Bu hedefe de ulaşacağız.

İSTİKLAL CADDESİ'NE FENERCELL MAĞAZASI AÇILACAK

Bizim için önemli bir dönem noktası Fenerbahçe'nin kalbi diyeceğimiz Bağdat Caddesi'nde Fenercell mağazasını açmamız oldu. İçinde bütün Fenercell ve Fenernet ürünlerinin olduğu, bir de Fenerium ürünlerinin olduğu yepyeni bir konsept. Bunu bir laboratuvar olarak düşünüyoruz. Burada elde ettiğimiz tecrübelerle bu mağazalaşma sürecini yaygınlaştırmak istiyoruz. . Mağazalaşma önümüzdeki dönemde hedeflerimizden biri. Mutlaka büyüyeceğiz. Öncelikle İstanbul'da 1-2 noktada daha mağazalaşmak istiyoruz. Daha sonra Fenerbahceliler'in yoğun yaşadığı şehirlerde mağazalaşma sürecini yaygınlaştırmak. İstiklal Caddesi ve Ortaköy gibi başkanımızın özellikle hedef gösterdiği yerler var. Trafiğin yoğun olduğu, Fenerbahçeliler'in sık bulunduğu yerleri özellikle değerlendiriyoruz

ALMANYA'DAN SONRA AVUSTURYA VE İSVİÇRE'DE FENERCELL OLACAK

Almanya'ya Fenercell markasıyla gittiğimiz zaman bu işi gerçekleştiren büyük markaların hiçbiri yoktu. Kendi markasıyla GSM yapan ilk Türk şirketi olduk. Yurtdışındaki operasyonumuzu daha da ayakları yere basan bir operasyon haline getirmek için çalışmalarımız sürüyor. Aktif olarak Avusturya ve İsviçre ile görüşmelerimiz sürüyor. Fenerbahçeliler'in olduğu buralarda bu servisi hayata geçirmeyi hedefliyoruz

YURTDIŞINDA DA FENERCELL MAĞAZALARI AÇACAĞIZ

Fenerbahçeliler'in yoğun olarak bulunduğu ülkeler Avusturya, İsviçre, Belçika, Fransa, İngiltere. Buradaki Fenerbahçeli potansiyelini değerlendirmek istiyoruz. Avrupa'da Fenercell'i yaygınlaştırmak için aktif olarak çalışıyoruz.

BU SEVİYEDE GSM BAŞARISI GÖSTERMİŞ DÜNYADA BAŞKA BİR KULÜP YOK

Bugüne kadar bu oyunu iyi oynadığımızı düşünüyoruz. Dünyada hiç örneği olmayan bir iş gerçekleştirmiş olduk. Bu seviyede bir GSM başarısı göstermiş bir spor kulübü yok gerek abone sayısı gerek elde edilen gelir olarak gerekse 5 yıldır bu süreci yürüten ve büyütün bir yapı olarak böyle bir yapı yok.

MISIR ESKİ ULAŞTIRMA BAKANINA FENERCELL'İ ANLATACAKTIK, DEVRİM ENGEL OLDU

Bizden bunu nasıl yaptığımız ile ilgili talepte bulunan kendi ülkelerinde gerçekleştirmek isteyen başka oluşumlar şirketler var. Mısır'da son devrim olmadan önce bir önceki hükümetin ulaştırma bakanı bizden bu Fenercell projesini nasıl hayata geçirdiğimizi nasıl başarı elde ettiğimizi anlatmamız için davet etmişti. Devrim girdi, bunu gerçekleştiremedik. Güney Amerika'da özellikle Brezilya kulüplerine konferansta anlatımda bulunduk, ikili görüşmede bulunduk, çok hevesliler hayata geçirmek için.

FENERCELL BUNDESLİGA'YA GİRİYOR

Almanya'da Borussia Dortmund da bizim teşviklerimizle geçtiğimiz Aralık ayında Mobil 09 diye bir GSM şirketi başlattılar. Mayıs ayındaki Almanya ziyaretinde onlara misafir olduk, tecrübelerimizi paylaştık. Onlara şunu önerdim. Bundesliga GSM ligi yapacaksınız bizim de sizin takımlarınız kadar taraftarınız vardır, bu Bundesliga'da Fenercell'de olur. Borussia Dortmund, Schalke, Bayern Münih olsun, Fenerbahçe olsun. Alman takımlarının çoğundan fazla taraftarımız var orada.

TÜRKİYE’DE GSM SEKTÖRÜNDE BU İŞ MODELİNİN KURUCUSU BİZİZ

Türkiye'de kurucusu olduk, sonradan diğer kulüpler geldi. Biz bu sektörde ne yaparsak ilk olmuş oluyor. Harika bir iş modeli kurduk, taraftara da diyoruz ki cebinde bir cep telefonu var cebinde, sinyalin kimin tarafından geldiği önemli değil, ama bizden geldiği zaman hem ekonomik konuşacaksın, her ay ödediğin fatura yüklediğin TL'den biz pay alıyoruz, Taraftara ekstra bir fatura gönderilmiyor, farketmeden kulübe katkı sağlamış oluyor. Ayrıcalıklı bir platformun üyesi oluyor.

GALATASARAYLI FENERCELL KULLANICILARI VAR

Galatasaray ve Beşiktaş taraftarı olup da avantajlı tarifeleri nedeniyle Fenercell'i seçen taraftarlar var. Bizim avantajlı tarifelerimizden faydalanmak isteyen rakip taraftarla sık karşılaşıyoruz. Bizim öyle bir ayrımımız yok. Herkes gelip bize abone olabilir, ayrımımız yok.

SADECE AVRUPA'NIN DEĞİL DÜNYANIN ZİRVESİNDEYİZ

Fenercell olarak, GSM Ligi'nde sadece Avrupa'nın değil dünyanın da zirvesindeyiz. Avrupa'da değil dünyada bile böyle bir abone sayısına ulaşmış bir spor kulübü bulunmuyor. Avrupa'da birçok kulüp bu işi denemiş, ancak potansiyelleri 100 binleri aşar abone yapmaya müsaade etmediği için başarılı olamamış. 100 bin bir eşik, karlılığa geçmek için 100 bini devirmek gerekiyor. Pek çok kulübü inceledik, Manchester United, Fransa'da PSG, Belçika'da  birkaç kulüp denemiş, ancak bizim geldiğimiz noktalara gelemiyor.

REKABET BİZİM İÇİN İTİCİ GÜÇ OLUYOR

Türkiye'de abone sayısı olarak biz öndeyiz. Abone sayısı olarak Galatasaray bize yakın, Beşiktaş daha sonra gelir, Trabzon gelir, daha sonra Bursaspor girdi. Onların bu işte varlık göstermesi daha fazla abone etmeleri, bize yaklaşmaları bize itici kuvvet oluyor. Her zaman her şeyi ilk siz düşünüp, en güzel siz değerlendiremezsiniz. Bazen de rakipleriniz faydalı şeyler yapmalı, siz ondan öğrenip bir şeyler yapmalısınız. Rekabet bizim çok işimize yarayacak bir şey.

SPORTİF BAŞARI ABONE SAYIMIZA POZİTİF YANSIYOR

Sadece futbolda değil tüm sportif başarı bizim abone sayımıza pozitif yansıdığını görüyoruz. Bayan voleybol takımına sponsorduk, oradaki başarılar bizim abone sayımıza net yansıdı. İstediğimiz başarı yakaladığımız zaman pek abone sayımız düşmüyor, yatay seyrediyor, tabii ki şampiyonluğu iple çekiyoruz ki kademeli artış sağlayalım.

TÜRKİYE'DE BİR SEKTÖR YARATTIK

Biz Türkiye'de bir sektör yarattık. O güne kadar olmayan biz yepyeni bir yapı oluşturduk. Bizim arkamızda benzer iş modeliyle yeni markalar oluştu. Spor dünyasındaki markalardan sonra süpermarket, petrol istasyonları, PTT girdi.

FENERCELL TV WEB TELEVİZYONU BÜYÜK İLGİ GÖRÜYOR

100 binlerce insanı bir platformda topluyorsunuz. Bu platformdaki insanların sizden başka ne isteri düşünmek zorundasınız. Taraftara sunduğumuz hizmetlerden biri Fenercell  TV diye web tvmiz var. Zaman içerisinde taraftarın da paylaşımına açacağız. İnsanlar kendi düşüncelerini kendi videolarını paylaşacak. Burası video platformu, FB TV'de kaçırdığı izledikleri platformu burada izleyebiliyorlar.

Fenerbahçe'nin iştiraklerinin tamamı bizim iş ortağımız. Fenerium, FB TV, spor okulları, Fenerbahçe Koleji. Fenerbahçe'nin bir holding olarak büyüyüp yaygınlaşması bizim iş ortağı çeşitliliğimizi de artırıyor. Bizim yaptığımız ticaretin kısmı da grup içerisinde kalıyor.

FENERİUM MAĞAZALARINDA DA FENERCELL OLACAK

Fenerium mağazalarında daha aktif yapmak için yeni bir projemiz var. Feneriumlarda da artık taraftarlarımız Fenercell'i alabilsin. Fenercell Mağazamızda Fenerium'a yer verdik, onun tersini de yapmak söz konusu.

BİZDE YENİLİK BİTMEZ

Bizde yenilik bitmez, bitmemesi gerekiyor. Yenilik, yaratıcılık ve farklılıkla biz ön planda oluyoruz. Yaratıcılık ve yenilikçilik sürekli olması lazım. Hedefimiz farklı şeyler yapmak. Geçen sene dünyadaki 85 sanal işletme arasında en yenilikçi ilk 4 şirket arasında yer aldık. Buradaki tek spor kulübüydük. Bizim için kuvvetli motivasyondu, ondan sonra bizi çağırdıkları her konferansta ‘Bu sene yeni ne yaptınız?' diye sordular.

AZİZ YILDIRIM HER ZAMAN BİZE IŞIK TUTTU

Aziz Yıldırım büyük bir başkan, efsane olmayı çoktan hak etmiş. Fenerbahçe için yaptıkları bugüne kadar gerçekleştirdikleri ortada. Bize faaliyetlerimizde her zaman yol gösteren bir insan. Başkandan çok şey öğrendik, çok yerinde müdahaleleriyle her zaman bize ışık tuttu. Fenercell projesinin hayata geçmesinde çok önemli katkısı vardır. Sıkıştığımız zaman yolumuzu bulamadığımızı zaman başvurduğumuz tecrübeli bir yöneticidir. Onunla çalışmaktan çok mutluyuz. Aziz Yıldırım'ın başkanlık koltuğunda oturması bize güven, motivasyon ve hız veriyor.

FENERCELL FENERİUM KADAR BÜYÜK OLSUN, FENERİUM DA BUGÜNÜN İKİ KATI

Fenercell Fenerium'dan sonra Fenerbahçe'nin ikinci lokomotifi oldu. Fenerium'u geçmek gibi bir hedefimiz yok. Fenerium birkaç kat büyüsün, biz de birkaç kat büyüyelim. Birlikte büyüyelim. F.Bahçe'nin lokomotif şirketleri ne kadar hızlı yol alırsa, birbirine bağlı katarlar gibi düşünürseniz, arkadakiler de o kadar hızlı gidecektir. Biz Fenerium kadar büyük olalım, ama Fenerium bugünün iki katı büyük olsun isteriz.

BÜTÜN FENERBAHÇELİLER FENERCELLİ OLMALI

Bütün Fenerbahçeliler'in Fenercelli olmaması için bir tek neden sebep göremiyorum. Fenercell'i bir denesinler. Bu harika projenin bir parçası olmak kendilerini iyi hissettirecek, aynı zamanda kulübüne de katkı sağlayacaksın.

Son güncelleme: 11:37 04.08.2014