SÖZCÜ PLUS GİRİŞ
Ligimizin sadece adı Süper!

Ligimizin sadece adı Süper!

Fenerbahçe bu sezon reklamsız formayla sahaya çıkacağını açıklarken, lig tarihinde daha önce mutlu sona ulaşmış olan takımlardan Galatasaray, Trabzonspor ve Bursaspor henüz formalarını dolduramadı.

Türkiye bir futbol ülkesidir. Bu klişeyi duymayanımız olmadığı gibi kullanmayanımız da yoktur. Bunun üstüne bir de Deloitte'un 2012'de yayımladığı rapora göre Süper Lig, 515 milyon Euro'luk değeriyle Avrupa'nın en değerli 7. futbol ligi olduğu bilgisini eklediğimiz de Türkiye'nin sponsorlar için iyi bir pazar olduğunu düşünmek gerekir.

Peki gerçekler, bu değerlendirmeyle örtüşüyor mu? Hayır. Zira günümüz yani endüstriyel futbolun ‘değerli' kavramını dolduran en önemli unsur sponsorlar. Lakin Türkiye'de hem lig hem de takımlar sponsor bulmakta sıkıntı yaşıyor.

BÜYÜK RESİM ÇOK SANCILI

Son olarak Fenerbahçe ve Galatasaray'ın formalarına göğüs reklamı almakta sıkıntı yaşaması bunun en çarpıcı örnekleri olarak karşımıza çıkıyor. Hatta buna bir de Türkiye futbolunun dört temel ayağından sadece Beşiktaş'ın bir göğüs sponsoru olduğunu eklemlediğimiz de tablo biraz daha karışıyor.

Hatta durumu daha da vahim hale getirmek istersek, büyük resme bakmamız gerekiyor. Bu ana fotoğrafa göre 2014-2015 sezonunda Süper Lig'de boy gösterecek 18 takımdan 12'si formasında sponsor olmadan mücadele edecek.

Bu 12 takım arasında Süper Lig'de şampiyonluğa erişmiş 5 takımda 4'üde bulunuyor. Son günlerde bir değişiklik olmazsa Fenerbahçe, Galatasaray, Trabzonspor ve Bursaspor, gelecek yıl formasında bir ana sponsor olmadan mücadele edecek.

3+2 YILI 29 MİLYON

Süper Lig şampiyonları arasında forma sponsoru bulunan tek takım ise Beşiktaş. Bunun da sebebi yeni yapılan stat. Siyah beyazlıların Vodafone ile yaptığı 145 milyon dolarlık anlaşma kapsamında, telekomünikasyon şirketi Beşiktaş'ın formasına 3+2 yıllık sponsorluk da bulunurken bunun için Kartal'a 29 milyon dolar verecek. Beşiktaş dışında Süper Lig'de mücadele edecek takımlardan Çaykur Rizespor Çaykur'la yıllık 2.5 milyon TL'lik (1.1 milyon Dolar), Eskişehirspor Eti ile 5 milyon TL'lik (2.3 milyon Dolar), Sivasspor Marka Marketler Zinciri ile 1 milyon TL'lik (470 bin Dolar), İstanbul Başakşehir Spor Kulübü Makro ile, Karabükspor ise Kardemir ileforma sponsorluğu anlaşmalarına sahip.

YEDİNCi EN DEĞERLİ LİG!

Premier Lig'de mücadele eden takımlar toplamda 368 milyon dolara yaklaşan forma ana sponsorluk gelirine sahip olurken Süper Lig'de bu değer 33 milyon doları ancak bulabiliyor.

Hürriyet