SÖZCÜ PLUS GİRİŞ

2012’de Şam­pi­yon­lar Li­gi’ni, ge­çen se­zon da Av­ru­pa Li­gi’ni ka­za­nan Chel­se­a, İn­gil­te­re fut­bol ta­ri­hi­nin en bü­yük for­ma spon­sor­lu­ğu an­laş­ma­sı­nı yap­tı. Jo­se Mou­rin­ho’yla tek­rar an­laş­ma sağ­la­yan Lon­dra tem­sil­ci­si, mal­ze­me spon­so­ru Adi­das’la tam 10 yıl­lık im­za at­tı. Ma­vi­ler bu an­laş­ma çer­çe­ve­sin­de ka­sa­sı­na tam 300 mil­yon Po­und ko­ya­cak. Ro­man Ab­ra­mo­vich’in 2003’te sa­tın al­dı­ğı Chel­se­a, yap­tı­ğı bu an­laş­may­la Manc­hes­ter Uni­ted, Ar­se­nal ve Manc­hes­ter City’i de ge­ri­sin­de bı­rak­ma­yı ba­şar­dı.

Fark at­tı­lar

Dünya ça­pın­da for­ma spon­sor­lu­ğun­dan en çok pa­ra ka­za­nan ku­lüp ise Re­al Mad­rid… İs­pan­yol eki­bi, Adi­das’tan se­ne­lik 31 mil­yon Po­und alı­yor. Bar­ce­lo­na, Ni­ke’tan 27 mil­yon Po­und alır­ken; Manc­hes­ter Uni­ted ise yi­ne Ni­ke’tan 23 mil­yon 500 bin Po­und el­de edi­yor. Ni­ke ile ye­ni an­laş­ma sağ­la­yan M.City ise yıl­lık 12 mil­yon Po­und ka­za­nı­yor.

Yayınlanma Tarihi:09:00,