SÖZCÜ PLUS GİRİŞ

Ev sahibi şehirleri görsel olarak anlatmak ve bu şekilde dünyaya tanıtmak amacıyla tasarlanan logoların hikayeleri ise şu şekilde:

ANTALYA: PORTAKAL DİYARI

Dünyanın en önemli turistik merkezlerinden biri olan ve yılda yaklaşık 10 milyon turisti ağırlayan Antalya’nın şehir logosunda, şehirde yetişen en yaygın meyvelerden “Portakal” kullanıldı. Tarımsal potansiyel ve ekolojik uygunluk açısından Türkiye tarımında önemli bir yere sahip olan Antalya, Türkiye’de portakalın en çok yetiştiği il olarak biliniyor. Bu kapsamda, başta Türkiye’nin en büyük film festivali olan ve her yıl Antalya’da düzenlenen Altın Portakal Film Festivali’ne adını veren bu meyve, şehirde yapılan birçok organizasyona da adını veriyor. Antalya şehir logosunda fonda bulunan kırmızı ağırlıklı, canlı renkler ise yaz aylarında 40 derecenin üstüne çıkabilen yüksek sıcaklığı simgeliyor.

BURSA: ULUDAĞ VE YEŞİLLİK

2.5 milyonu aşkın kişi ile Türkiye’nin en çok nüfusuna sahip ve aynı zamanda sanayileşmiş metropollerinden biri olan Bursa’nın şehir logosunda kentin ünlü kayak merkezi Uludağ sembolize edildi. Aynı zamanda doğal parkları ve çam ağaçlarıyla da tanınan Uludağ’ın bu özellikleri logoda yer aldı. Diğer taraftan logonun ana rengi olan yeşil ise, “Yeşil Bursa” tanımını tasvir ediyor.

GAZİANTEP: KENTİN İKİ SİMGESİ

Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin en eski kültürel kentlerinden biri olan Gaziantep’in şehir logosunda ise, kentin köklü tarihi gözler önüne serildi. Logoda Gaziantep’e bağlı Nizip İlçesi’ndeki Zeugma Antik Kenti’nde bulunan ve şehrin simgesi haline gelen “Çingene Kızı” mozaiği sergilenmiş. Bu mozaiğe konu olan figürün kim olduğu ve cinsiyeti konusunda çeşitli rivayetler olmakla beraber, saç örgülerinden ötürü “Çingene Kız” adının verildiğini hatırlatmak gerek. Mozaiğin alt kısmına gelince; şehrin merkezindeki bir tepeye kurulmuş, ancak kimler tarafından inşa edildiği halen bir sır olan ve Roma döneminde gözetleme kulesi olarak kullanılan Gaziantep Kalesi’nin bir portresi bulunuyor. Çingene Kızı Mozaiği’nin Gaziantep Kalesi’nin arkasında yükselmesiyle de, kalenin ardından yükselen güneş vurgulaması yapılıyor.

İSTANBUL: KIZ KULESİ VE TARİHİ YARIMADA

Avrupa ve Asya kıtalarını birbirine bağlayan, yaklaşık 14 milyon nüfusu ile ülke ekonomisi, kültürü ve tarihinin kalbi durumunda bulunan İstanbul’un şehir logosunda Kız Kulesi göze çarpıyor. Şehrin en önde gelen turistik merkezlerinden olan ve neden inşa edildiğine dair hakkında birçok rivayet bulunan Bizans devrinden kalma bu yapı, deniz mavisi rengiyle sembolize edildi. Kız Kulesi’nin üzerinde bulunduğu Marmara Denizi de logoda farklı renklerle sergilendi. Logonun arka tarafında ise Sultanahmet Camii, Ayasofya Kilisesi ve Topkapı Sarayı’nın yer aldığı tarihi yarımadanın bir portresi bulunuyor.

KAYSERİ: ERCİYES

Anadolu’nun tarih boyunca en önemli ticaret merkezlerinden biri olan ve geçmişi 4 bin yıl önceye kadar uzanan Kayseri’nin şehir logosunda, şehrin hemen bitişiğin yer alan Erciyes Dağı betimlendi. Aynı zamanda ülkenin önemli bir kayak merkezi de olan Erciyes, özellikle Aralık ve Mayıs aylarında kış turizmi denilice ilk akla gelen yerler arasında.

RİZE: YAĞMUR VE ÇAY

Doğu Karadeniz Bölgesi’nde bulunan Rize’nin şehir logosunda ise, fazla yağış alması nedeniyle yağan yağmur anlatıldı. Şehrin dünyanın en büyük çay bahçelerinden biri olması ve ülkenin çay ihtiyacını tek başına karşılaması da logonun sol köşesinde bir çay yaprağı figürüyle tasvir edildi. Hemen onun yanında da kentin yeşil dağlar görseli ile kentin doğal güzellikleri anlatıldı.

TRABZON: KEMENÇE VE HAMSİ

Doğu Karadeniz Bölgesi’nin bir kıyı şehri olan Trabzon’un şehir logosunda ise kente özgü iki figür sergileniyor. Üstteki sembolde bir yay ile çalınan, üç telli Doğu Karadeniz Bölgesi’nin en yaygın ve geleneksel çalgısı “Kemençe” yer alıyor. Altta da adı Trabzon’la özdeşleşen ve şehrin en önemli deniz ürünü olmasının yanı sıra, yapılan birçok yöresel yemekte de kullanılan “Hamsi” bulunuyor.