Reklamsız Sözcü

ABD ekonomisine futboldan dev katkı

California'da oynanan Super Bowl finalinde Carolina Panthers'ı yenen Denver Broncos şampiyonluğa ulaştı. Mücadele reklam, bilet ve sponsorluk gelirleri sayesinde ABD ekonomisine büyük katkı yaptı.
09:368 Şubat 2016
0
ABD ekonomisine futboldan dev katkı

Amerikan futbolunun final maçı olan ABD Super Bowl’da gecenin galibi Carolina Panthers’ı 24 – 10 yenen Denver Broncos oldu.

ABD’nin California eyaletinde bulunan Levi’s Stadyumu’nda oynanan maçın başlamasından itibaren defansı oldukça etkili olan Broncos ilk çeyreği 10-0 önde kapadı. İkinci yarının başında Panthers skoru 10-7 durumuna getirse de özellikle hücum hattındaki kötü oyun ve Panthers’ın oyun kurucusu Cam Newton’ın Broncos savunmasının sürekli baskısını hissetmesi maçın ortada geçmesine neden oldu.

Foto: Reuters - Super Bowl finali muhteşem bir açılışa sahne oldu

Foto: Reuters – Super Bowl finali muhteşem bir açılışa sahne oldu

Maç esnasında Broncos’tan Jordan Norwood’un punt’a karşılık 61 yardlık koşusu Super Bowl rekoru olarak tarihe geçti. Maçın son çeyreğinde Newton’ın kalesine oldukça yakın bir pozisyonda topu kaydetmesinin ardından Broncos’un sayı bulması maçın da sonucunu belirledi.

EKONOMİYE DEV KATKI

Super Bowl finali, özellikle reklam gelirleri ile ABD ekonomisine büyük katkı sağlıyor. Tüm ülkeyi ekran başına kilitleyen final maçına reklam vermek servete mal oluyor. NBC, CBS, Fox kanallarından dönüşümlü olarak yayınlanan final maçında 30 saniyelik reklamın fiyatı 5 milyon dolar…

Foto: Rueters - Final maçı büyük bir mücadeleye sahne oldu

Foto: Rueters – Final maçı büyük bir mücadeleye sahne oldu

Şükran Günü’nden sonra en fazla yiyecek ve içecek tüketilen gün olan Super Bowl final maçında bu sene yaklaşık 14 milyon pizza, 1,2 milyar tavuk kanadı ve 1,1 milyar litre alkol tüketildi.

Ülkede her yıl festival havası yaratan Super Bowl finalinde bu sene kişi başına ortalama yaklaşık 82 dolarla toplam 15,5 milyar dolar rekor harcama yapıldı.

Foto: Reuters - Finalde iki takım da oldukça sert oynadı

Foto: Reuters – Finalde iki takım da oldukça sert oynadı

REKLAMDA MUTLULUK TEMASI

Bu yıl 20 milyar doların üstünde iş hacmi yaratan Super Bowl finali, tüm zamanların en kazançlı spor organizasyonu olarak tarihe geçti. Bu yıl final maçında gösterilen reklamlarda mutluluk teması ön plana çıkarken, bütün markalar “kendini iyi hisset” temalı filmler ile ekrana çıktı.

Geçen yıl yayımlanan reklamlarda daha çok üzgün ve depresif temalı konular ele alınca, yetkililer televizyon izleyicilerinin daha mutlu reklamlar görmek istediğinin altını çizmişti.

beyonce-iç

Foto: Reuters – Maç arasında Beyonce, Coldplay ve Bruno Mars konser verdi

YILDIZLAR KONSER VERDİ

ABD’de en çok izlenen spor organizasyonu olan ve yaklaşık 100 milyon kişinin canlı izlediği bu dev organizasyonda devre arası ve molalarda dünyaca ünlü markaların reklamları yayınlandı.

Organizasyonun 50’nci yılı olması nedeniyle, maçın başlamasından önce geçmiş yıllardaki Super Bowl müsabakalarında MVP seçilen oyuncular sahaya davet edilirken, Lady Gaga’nın Amerikan ulusal marşını söylemesi stadyumdaki seyircilerden alkış aldı.

Foto: Reuters - Lady Gaga başlama vuruşlu öncesi istiklal marşı okudu

Foto: Reuters – Lady Gaga başlama vuruşlu öncesi ABD ulusal marşını okudu

Maçın arasında Pepsi’nin sponsorluğunda gerçekleştirilen ve Beyonce, Coldplay ve Bruno Mars’ın sahneye çıktığı şov, seyirciler tarafından oldukça beğeni aldı. Sosyal medyada yoğun ilgi gören Super Bowl 50 ile ilgili izleyicilerin genel kanaati iki takımın da oldukça iyi bir oyun ortaya koymadığı yönündeydi.

Broncos defansının önemli ismi Von Miller ise Super Bowl’da ‘En Değerli Oyuncu’ (MVP) seçildi.

Son güncelleme: 10:55 | 08.02.2016